2009 m. rugpjūčio 5 d., trečiadienis

Fotoreportažas apie Neregėtą Lietuvą arba aš keliavau tūkstantmečio žygyje "Siluetas LT"

Šios dešimt dienų praleistos žygyje aplink Lietuvą buvo neįtikėtinos! Nuėjau gerokai daugiau nei 200 kilometrų, pabuvojau Biržų, Rokiškio, Zarasų, Ignalinos savivaldybėse, keliavau su daugiau nei 70 keliautojų. Pamačiau daugiau nei tikėjausi ir tikrų tikriausiai išbandžiau savo jėgas ir fizinį pasirengimą, sumušiau viso gyvenimo miegojimo palapinėje ir maudymosi vandens telkiniuose per sezoną rekordus. Patikėkit, šiąnakt lovoje nebuvo taip patogu kaip ant žolės:)) Tai buvo kultūrinė-istorinė kelionė ne dėl sportinio intereso, ne dėl maratono rezultato, mes nešėme valstybinę vėliavą ir Lietuvos tūkstantmečio žinią per pasienio kraštus ir aš pamačiau tikrąją vasarą, Lietuvos žmones, išklausiau kuo gyvena, jų džiaugsmus ir rūpesčius, vertybes, išvydau kraštovaizdžio turtą, architektūrinius, gamtinius objektus, patyriau keliavimo džiaugsmą!
Net ne tik keliavau - prižiūrėjau mūsų moderniąsias technologijas, jų veikimą, baterijas, nuolat fotografavau ir siunčiau akimirkas iš įvykių centro, vakarais rašiau dienoraščius-straipsnius apie praėjusias dienas, atsakinėjau į skambučius, rūpinausi maistu, įvairiais papildomais klausimais, sutikimais, maršrutu ir kiek galėjau gera nuotaika:) todėl dažnai nuotraukose aš vis su iPhone:))
Lietuvos žmonės yra nepaprastai svetingi ir malonūs! Sėdėdamas mieste ir kurdamas mitus apie tai niekada to nesuprasi - šitaip apgobta nuoširdžiu rūpesčiu svetimų žmonių niekada nebuvau! Apie sutikimus su duona ir druska aš jau nebekalbu, apie dovanas, istorijas ir netikėtus prieglobsčius galėčiau rašyti tikrai daug! Organizavome vakarienes ir vakarones dešimčiai žmonių, bet mūsų nuolat ėjo arba dvigubai arba trigubai daugiau ir... maisto būdavo visiems ir dar likdavo! Ne vienas miestelis prasitarė, kad tokių svečių sulaukia tikrai nedažnai. O mes buvome smalsūs - norėjome pamatyti viską ką gyventojai turi, išklausyti visus, pabendrauti.
Mūsų maršrutas vyko etapais, kas tris dienas keitėsi vadai, o kartu ir praktiškai kardinaliai keisdavosi komanda ir bendroji stovyklos sistema. Žinote, kas buvo smagiausia? Kad prie kelionės jungdavosi ir žmonės sužinoję apie mus per radiją, perskaitę laikraštyje ar tiesiog išgirdę iš užsienyje gyvenančių giminių! Džiaugiuosi, kad nuolatos keliavo apie 20 žygeivių ir kiekviena diena turėjo savitą charakterį.
Man nuoširdžiai gaila, kad turėjau žygį palikti anksčiau - vienoje iš įdomiausių vietų ir palikusi mieliausius širdžiai žmones keliauti toliau. Labai nejauku stebėti žygį namuose, nes širdimi aš vis dar keliauju, skaudamom kojomis ir sapnuoju naktį tas lygumas ir laukus.

Na bet rašyti galėčiau daug, o vistiek visi nori pamatyti nuotraukas :)) Na ką gi, prašom mažas gabalėlis iš žmonių, kurie ėjo kartu! Žinoma, čia tik truputis, mažai objektų, bet daug gamtos. Visos kitos nuotraukos projekto puslapyje su prierašu "Kvetkai - Adutiškis".

Prieš pradedant kelionę, Biržų stotyje, laukiant vicemero:

Vyrai kelyje

Pirmasis aplankytas kultūrinis objektas: Panemunio pilis

Neįtikėtinas Panemunio dvaras, po kurį galėjome drąsiai pasivaikščioti

e

Pirmoji stovyklavietė tiesiog pievoje prie apleistų sodybų

Svarbiausia, pritaisyti vėliavas!

Maršruto koordinatorės po pirmųjų kilometrų

Čedasų bažnyčia

Rokiškio rajonas

Nepaprastai didingas Komaro dvaras!

Onuškio miestelis mus sutinka!

Štai kokį vaizdą išvydau rytą, pravėrusi palapinę:

Lukštų bažnyčia po gražaus seniūnės sutikimo

Antrojo etapo komanda

Zarasai

Nuo vieno iš dvarų stogo Utenos turistų klubas

Ant Puntuko brolio Lygumų akmens su Andriumi (jei skaitai - linkėjimai!)

Komandos džiaugsmelis - Vita!

Buvome ir Stelmužėje!

Čia pasodinta ąžuoliukų nusipelniusiems Lietuvos žmonėms. Karaliui Mindaugui taip pat!

Trečiasis keliautojų būrys

Vienu metu pasiklydome, bet užtai kooookioje panoramoje atsidūrėme! Ir tada tie +10km eiti pasirodė verti to! Na, o nuotraukoje tėčiui ant pečių 10mėn Vakaris pats jauniausias projekto keliautojas!

Vėsinamės viename iš ežerų: seni žygeiviai sako, kad nieko nėra geriau

Nuotrauka tėčiui: kad nesakytų, kad valgyt negaminu

Čia aš atrodau kaip lavonėlis

Buvo ir incidentas su buliais. Nejuokais pagąsdino :)

O čia mes prie Turmanto darželio. Gyvenome nykštukų namelyje! :) labai nuostabiai ten mumis rūpinosi, gera prisiminti!

Viena iš mūsų vakaronių. Kelionės metu buvo ir armonika ir gitara, tekdavo ir man turputį pagroti:))

Lankome Turmanto bažnyčią

O ėjome ir taip nuobodžiai...

Klajojome miškais ir laukais su kompasu

Sustodavome vandens pas pakeleivingas močiutes

Ir nakvojome ir prie ne tokių civilizuotų ežerų kur iki vandens geroką kelią reikia paėjėti klibančiu tilteliu.

O dabar bėgu pabaigti krautis daiktų, nes išvažiuoju į Taize! Susirašysim maždaug 08 20.
Sy jū!

3 komentarai (-ų):

Judita S. rašė...

nuostabu nuostabu! kokie gamtovaizdŽiai!

Vyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy! :)

Marija rašė...

labai faina , žiauriai faina aš irgi labai labai laukiu pirmojo žygio tik kaip pirmasis žinoma ~60 km :}