2011 m. spalio 4 d., antradienis

Atsisveikinimas su vasara Brėmene

Vieną gražią rugsėjo darbo dieną pasimaišė įkyriai pigus bilietų pasiūlymas skrydžiui į Brėmeną. Data ta irgi lyg tyčia kaip tik proginė, tad nieko nelaukus paskambinau savo ištikimam kelionių kompanjonui ir liepiau tučtuojau apsispręst, nes už šią kainą belikę tik dvi vietos! Kadangi tokį Dovilišką spaudimą atlaikyt žmonėms sunku (todėl aš ir dirbu va(i)dybinį darbą), tai ankstų spalio 1-osios rytą užsimiegoję, bet išsišiepę su kuprinėmis pilnomis trumparankovių marškinėlių ir geros nuotaikos leidomės į oro uostą vartų į Brėmeną ieškoti:) Ūpas geras - žada super šiltą orą be debesėlių, pavyko užsirezervuot maloniai nebrangų kambarį, o ir šiaip kelionės gomurį nuteikia maloniai.

Oro uostai man atrodo painūs ir glitūs kaip kokia gyvatė - niekad nesuprasi kiek ilgai stovėsi eilutėje, kam kas netilps, kieno pavardė bus ne taip užrašyta ant įlaipinimo kortelės ir kiti panašūs dalykai. Bet tas Ryanairo greitasis ėjimas turi magijos, negali slėpt. Nors pusę lėktuvo sudarė garbaus amžiaus serai ir damos, bet stumdėsi ir talžėsi lagaminais kaip jaunuoliai. Matyt, vis dar pyksta, kad pensijas atėmė, juokėmės mes:)

Va toks Brėmenas iš viršaus. Tiesą sakant, kiek yra tekę būti Vokietijoje, visi lankyti miestai man tokie šiaip sau pasirodė, o Berlynas labai šaltas ir slogus. Na, o Brėmenas sutiko priešingai su šilta saulute, gerai angliškai kalbančiais infocentro darbuotojais ir aiškia sistema kur eiti, kuo važiuoti. Geras įspūdis mus lydėjo nuo pat pradžių iki kelionės pabaigos:)

Nakvynei užsisakėme kambarį "Room Del Sol". Reklamos apie šį hostelį/nakvynės namus daug nebuvo, nes visai neseniai atsidarė, tačiau užteko poros atsiliepimų ir nuotraukų bei puikios siūlomos kainos. Nakvynės namai buvo tolėliau nuo centro, bet kadangi viešojo transporto puslapis buvo patogus ir gerai valdomas ir anglų kalba, be problemų dar Lietuvoje susiradome visą reikiamą transporto informaciją. Važiuojant vaizdai pro langus buvo daug žadantys!
Kadangi kai atvykome į hostelį jame niekas mūsų nepasitiko, užsukome į tiesiog kitoje koridoriaus pusėje esantį barą. Fone matote pagrindinio Brėmeno akcento atspindį futbolo komandos WERDER šlovei kabinamą atributiką. Kiek futbolas čia svarbus galima suprasti dar leidžiantis lėktuvui - iš aukštai galima matyti didžiulį WERDER užrašą ant žolės.

Kadangi čia buvę žmonės buvo paslaugūs ir laukti reikėjo apie penkiolika minučių, nutarėme, kad kažkaip negražu būtų neužsisakyti vietinio BECK's. Tai užsisakėm ir ėmėm plepėti su vietiniu vyruku apie alų ir sportą. Nežinau, kuri ten frazė buvo stebuklinga, bet bematant jis ėmė nešti visas įmanomas BECK's rūšis, kad kai eisim į kitus barus jokiais būdais nesusimaišytume ir žinotume, kuris yra skaniausias!!! Beck's GOLD buvo taip ieškomas, kad net iš namų atsinešė, kad jau bare neturėjo. Tiesa, vaišino. Ir dar viena tokia svarbi aplinkybė - tada buvo ~12 val. dienos! Tai gerai, kad jie tokiais mažais litražais, kuriuos skeliant perpus dar gali likti gyvas... :))
Beje, čia susipažinome ir su faktu, jog praktiškai visur Brėmene rūkoma viduje. Parėję į kambarį išsyk persirengėme.

Tiesa, nors ir sakėm, kad esam iš Lietuvos, hostelio savininkas vis tiek mus palaikė rusais ir stengėsi būti draugiškas laužytai pridėdamas keletą rusiškų frazių prie anglų kalbos. Persirengę nieko nelaukę nutarėm, kad metas apžiūrėti miestą!

Tramvajus šiame mieste ne vienintelė transporto priemonė - karaliauja dviračiai. Jiems skirta didžioji dalis šaligatvio, gatvės, net automobiliai privalo toleruoti minančius. Tiesa, automobilių čia tikrai nedaug, bet ir nelabai reikia - tramvajai tikrai patogi susiekimo priemonė. Tik lietuvio kišenei brangi. vienkartinis bilietėlis 2,50 EUR. Dienos bilietas dviems žmonėms - 7,70 EUR. Ar keleiviai tikrai važiuoja su bilietais pasakyti sunku, bet man atrodo, kad tik maždaug pusė pirko, ar naudojosi daugkartine kortele. Kitąsyk tikrai nepirktume dviejų dienos bilietų - jo niekas netikrino, o važiavome labai daug ir progų tikrinti buvo daugiau nei pakankamai.

Va toks draugiškas infocentro interjeras.
Visai šalia tipinė vokiška prekybos gatvikė. Čia žmonių atrodė daugiausia.
Fontanai fontanai! Šitas superinis, bet aplinka gerokai apšiukslinta..
Ruduo, bet šiltas šiltas!
Esant Brėmene neapsilankyti Šnūro kvartale - nuodėmė. Kita vertus, nerasti Šnūro yra talentas. Miestas šis palyginti nedidelis, o jo centrinė dalis lengvai apeinama.

O čia garsiosios Kalėdų krautuvės, dirbančios kiaurus metus papuošimai.
Viskas blizga viduje.
O už kampo gatvelės siaurėja, žmonių daugėja ir kartais reikia pasistumdyti. Apie didelius fotografavimus galvoti laiko nėra.
Čia daug amatininkų, kurie demonstruoja savo amatus. 'Viešai' gaminami saldainiai, sausainiai, papuošalai, tapoma, na ir visa kita iš ko galima uždirbti:)
Čia mes pirkome ledus. Puikūs buvo! Porcija kainavo 1,20 EUR, bet kitose vietose galima gauti vos už 0,80 EUR.
Gnomas stebi
Dar daugiau stebėtojų! Jų pilni langai.
Ar matot gnomą?
Šiaip šiukšlių Brėmene tikrai daug. Visur. Jų tikriausiai nėra tik Šnūre. Štai:
Oras puikus, kas alų geria (jį galima gerti viešai), kas mėsą kepa, kas kamuoliu žaidžia ar deginasi. Jungėmės ir mes prie miesto, tai juk paskutinė proga pagulinėti ant žolės:)
Naktį miestas gyvas. Žmonės apsipirkinėja iki pat vidurnakčio, nes sekmadienį niekas nedirbs. Tiesa, vakarojama pagrinde ten kur valgoma, o valgo daug nesveiko maisto, kurio čia apstu - kebabinių daugybė visur visur, o ten kur galima gauti normalaus maisto - tuščia. Valgėm kebabus ir mes čia, neblogi pasitaikė. Tokio maisto kaina svyruoja nuo 3 iki 6 EUR.

Rytojaus misija buvo užkopti į katedros bokštą. Tą ir padarėme. Susimokėjome po vieną eurą ir pirmyn. Laiptukai labai siauri ir jų daaaug. Nusiteikit jei lipsit. Tiesa, man ne tiek sunku užlipti buvo, kiek nulipt, nes laiptai sukti ir atrodo be galo, o kur dar norintieji prasilenkt, o vokiečiai gi didesni už mus kokius du kartus per plotį:) Na bet buvo tikrai verta! Tai geriausiai išleistas euras visoj kelionėj:) ŽIŪ

Šiaip jau bažnyčių nemėgstu, bet čia tokia jauki ir didinga atrodė. O kokios lubos!
O lauke vyko didžiulis maratonas. Visi su medaliais kaip didvyriai. Tik atbėgi - gauni alaus. Kiek tik paneši. Ne ne vandens, o alaus.
Išgeri - meti ant žemės, nesismulkini. O po to atsisėdi tiesiog čia pat. Nežinau kodėl stebiuosi, bet stebėjaus visą laiką žiūrėdama kaip paaugliai, tėvai ir seneliai visur aplinkui tiesiog šiukšlina.

Vienu metu pasidarė tyloka. Nuotrauka iš tuštut tuštutėlio sekmadieninio prekybos centro su nedirbančiom parduotuvėm. Galvojom, gal bent čia ką nors valgomo pirkt rasim. Einam mes per jį ir garsiai mąstom - nė viena parduotuvė nedirba, bet dviračių pilna. O tada kad sugriaudės tolumoj it tūkstantinė minia džiaugtųs kažko. Pasirodo - WERNER su Hamburgu lošė!! Tiesa, pralaimėjo 3:2... Bet kur jau vien vaizdas, kai visi surėkia, bėga visi kurie toliau nuo ekrano pažiūrėt kas čia įvyko. Nesvarbu, kad seneliui jau 75-eri ir vos juda.

Bet grįžkim prie turistinių objektų. Gi su Brėmenais nusifotografuot šitam mieste yra bū-ti-na. Tai štai:) norą irgi sugalvojau.
Na ir šiaip viskas aplinkui.
Šuoliukų kolekcijai, kad neliūdėtų.

Na ir dar truputį pasivaikščiokim, juk reikia lauktuvių ką nors parvežti:)
O tada prisėdome štai čia, prie pagrindinio teatro į palmes žiūrėjom, apie žmones kalbėjom. Prasidėjo ilgoji pertrauka, visi išėjo į kiemą, tad buvo puiki proga pamatyt 'inteligentus'. Daugiausia tai garbaus amžiaus ponai ir ponios. Viskas lyg ir būtų tvarkoje, jei ne vienas įdomus epizodiškas akcentas:
Staiga ant stogo užlipo dėdė ir stovėjo išdidus kelias minutes. Įdomus būdas praleisti pertrauką teatre:)
Šalia radom kur pasilinksmint. Tai jau tampa kelionių akcentu :)) nežinau kaip tie vaikai su rankytėm ir kojytėm iš lauko grįžta.
Čia pagrindinė gatvė, kuriose susikaupę visi barai ir kavinės. Čia pat važinėja tramvajai ir dviračiai. Einama per kelią tiesiog greitai ir narsiai ir visur čia taip - jokių pėsčiųjų perėjų, tik daug lakstančių žmonių. Mūsų hostelis irgi buvo tokio tipo gatvėje su tramvajų linija, tai nors ši transporto priemonė yra pakankamai tyli, pro langus aidi kaip reikiant!
Pagaliau pagaliau radome ir padorų roko barą su padoria muzika, barmenu ir alaus pasirinkimu:) Jever buvo jau į tą pusę prie ko mes pratę.
Po šiek tiek naktinio gyvenimo truputis naktinio Brėmeno tiesiai nuo kažkurios iš parduotuvių laiptukų prieš trumpą nakvynę iki ankstyvo skrydžio.
Aišku, viskas taip paprastai čia nesibaigė. Dar yra istorija, kaip mes netyčiom ryte užsitrenkėm hostelio prieangy 2mx2m plote, kuomet raktą įmetėme į pašto dėžutę. Jau buvau beveik bepradedanti ūbaut kokią liūdną melodiją kaip mes apgailėtinai praganėm savo skrydį, ir kaip man beveik prasideda klaustrofobija, bet tada vyriška jėga tą pačią pašto dėžutę išlupo iš sienos. Atsiprašom savininko, ekstra atvejis, niekas tikrai nelūžo, tad turėjo lengvai užsidėt atgal.
Bėgte stotelėn. O tada netikėtai atsitiktinai susipažinom su praeive mergina ir faktu, kad būtent šįryt joks transportas Vokietijos susivienijimo dienos proga nevažiuoja ir mes nelabai turim laiko mąstyt ką daryt. Tiesa, pinigų irgi neturim, nes žadėjom su tramvajum važiuot ir centus tiesiog išleidom. Bet šalia buvo bankas, o jame bankomatas, tad skubiai sėkmingai papildėme piniginę ir meldėmės, kad tiek užtektų. Ačiū tai angliakalbei merginai, kuri taip norėjo mums padėt, kad puolė stabdyti taksi tiesiog gatvėje. Taip mes su jos pagalba ir derybomis įsėdome į taksi, kuriame jau buvo keleivių, bet sutiko padaryti lanką ir mus pavežėti.

- ai, jūs iš Litauen. Tai kada jūsų skrydis į Maskvą? - klausia taksistas.Nežinau ar ten pigiau gavosi, bet tokia štai istorija kaip draugiški žmonės mums išgelbėjo skrydį :)

Toks tas Brėmenas su asiliuku ir ko., tyliai garsiais tramvajais, ledais, draugiškais žmonėmis, Beck's lime, imigrantais, dviračiais dviratukais dvirataičiais, greitu maistu, jaukiu centru, jokių pėsčiųjų perėjų, pagarba Brėmeno WERDER, angliakalbiais geraširdžiais ir meile tvyrančia ore.

2 komentarai (-ų):

Asta rašė...

10 balų už Brėmeno aprašymą! Skaitydama dar kartą pavaikščiojau nuostabiomis jo gatvelėmis. Kas gali suskaičiuoti kiek rankų lietė asiliuką:)

Autorius rašė...

Ačiū už dešimtuką ir komplimentą, Asta :)