2009 m. rugsėjo 18 d., penktadienis

Atsakingai apie Atsakomybės jausmą

Naktimis man kartais šauna įdomių minčių ir būtent vieno iš naktinių pamąstymų metu aš ir sugalvojau rašyti blogą. Šiąnakt buvau šiek tiek susimąsčius apie Atsakomybę.
Ko gero, kone kiekvienas galėtų pasakyti, kad yra svarbu turėti va šitą jausmą, bet aš taip dažnai susiduriu su priešingu elgesiu iš tų, kurie taip kalba, jog man tai tapo Vertybe, ne šiaip vienu iš svarbių dalykų žmonėse, nes pagalvojau apie tuos, kuriuos itin vertinu ir suvokiau, kad šį jausmą jie tikrai turi. Ir tai tikrai glaudžiai siejasi su Pasitikėjimu.

Atsakomybės formų yra galybė, taigi, ir supratimas apie tai žmonių yra dažnai kiek skirtingas. Pirmiausia žmonės ją prisiima (privalo prisiimti?) už save. Mano vertybių skalbėje ji yra kiek patobulėjusi, pavadinčiau tai stambiąja Atsakomybe, kuomet tu susivoki esąs atsakingas ne tik už save, bet ir už kitus, ir kas svarbiausia, jog numatai ir suvoki, kokios to pasekmės gali būti aplinkiniams, nebūtinai kalbant apie didžiulius žygdarbius. Tai gali būti ir visai smulkūs, bet svarbūs dalykai. Na, ryškiausias to pavyzdys galėtų būti (ne)vairavimas išgėrus.
Dar visuomet vertinu Atsakomybės jausmą susijusį su Pareiga, kuomet žmogus nesavanaudiškai rūpinasi Kitu žmogumi ne todėl, kad jam kažkas taip liepė. Neseniai girdėjau vieną nepaprastą vieno vaikino istorija susijusią su šia Atsakomybės forma. Tai buvo tikrai įspūdinga ir labai labai daug pasakė apie jo pasaulėžiūrą ir vertybes.

Galėčiau plėstis, bet už viską smagiausi man Atsakomybės tipai (pavadinkime juos taip:)):
a) Atsakomybė, kurią prisiimi pats/-i.
b) Atsakomybė, kurią tau primetė kiti.

Atvejis a) pritaikomas, kuomet tu jau jautiesi Atsakingas ne tik už save, bet ir už kitus ir tai įrodai. Tada, praktiškai tai jau taisyklė, visada atsiranda žmonių, kurie to lygio dar nepasiekė, galbūt ir nenori pasiekti, tad kratosi daryti tai, ką reikia ir ieško kur čia nusikračius Atsakomybių. Žiūrėki, štai gerasis žmogus jau patenka į atvejį b) ir jau turėdamas išugdytą šio įrašo vertybę jau neitin gali atsisakyti, nes taip eini prieš save patį. Ir vėlgi aš čia kalbu nebūtinai apie didžiulius pasaulio žygdarbius, o apie visai kasdienines situacijas.

Taip, aš per daugybę sau mestų iššūkių išsiugdžiau Atsakomybę ir šiuo metu gana dažnai prieš savo valią patenku į atvejį b), kad neretai jau ne visai žinau, kaip man elgtis, nes atbunda ir dar vienas dalykas, kurį vėlgi turi ne visi - Sąžinė. Sakote, stambios žuvys visuomet ryja smulkesnes?:) Ir ko gero, Jūs esate teisūs. Bet visos šios situacijos moko tave Augti. Dažnai jaučiuosi kaip Baisus Baisus žmogus, nes elgiuosi ar pasakau, kad ketinu elgtis ne taip, kaip kiti žmonės nori. Metas keisti mąstyseną. Taigi, aš metu sau iššūkį išmokti susitvarkyti taip, jog neatsižadant savų vertybių netaptum arogantiška pabaisa ir netarnautum bevaliams dalykuose, kurie tau nepriklauso.

P.s. tik paspaudžiau "įdėti pranešimą", gavau baisiai su šiuo įrašu susijusį Atsakomybės atvejį. Šiuo metu jaučiuosi idiotiškai. Jėėė.

0 komentarai (-ų):

 
Blogger design by suckmylolly.com